ایجاد شماره ردیف در گزارشهای اکسس

ایجاد شماره ردیف در گزارشهای اکسس یکی از مواردی است که به شدت مورد نیاز بوده و مورد سوال بسیاری از کاربران میباشد.برای استخراج داده های مناسب از جداول و پرس و جوها، و خلاصه سازی آنها با چیدمان و طرح مناسب نیاز به ساخت گزارش داریم،اما از آنجا که غالبا گزارشات، منتخبی از رکوردهای جداول و یا پرس و جوها را نمایش میدهند،شماره ردیف های جدول یا پرس و جوی تامین کننده گزارش به ترتیب دلخواه نخواهد بود.

با توضیحات زیر به یک روش بسیار ساده و بدون استفاده از کدنویسی قادر به انجام این کار خواهید بود.ابتدا وارد محیط طراحی گزارش(Report Design) شده و مراحل زیر را انجام دهید :

۱)یک Text Box در قسمت Detail و یک Label با عنوان ردیف در قسمت Page Header قرار میدهیم.

ایجاد شماره ردیف در گزارشهای اکسس

۲)با دابل کلیک بر روی Text box و از پنجره Property Sheet در زبانه Data،در ویژگی Control Source مقدار  ۱= را وارد نموده و برای ویژگی Running Sum مقدار Over All را انتخاب نمایید.

ایجاد شماره ردیف در گزارشهای اکسس

و از نتیجه لذت ببرید.

ایجاد شماره ردیف در گزارشهای اکسس

مستانه امینی

مستانه امینی

من دانش آموخته رشته مهندسی نرم افزار هستم و از سال ۸۲ مشغول به آموزش و فعالیت در زمینه مجموعه آفیس و برنامه نویسی می باشم.
مستانه امینی

دیدگاه بگذارید

3 نظرات روشن "ایجاد شماره ردیف در گزارشهای اکسس"

به دوستتان خبر دهید
avatar
مرتب سازی::   جدید ها | قدیمی ها | بیشترین رای
مصطفی امیرخانی
مهمان

از اینکه به ارتقاء دانش فنی و مهارتی ایرانیان تلاش مینمایید. سپاسگزارم
مطالب سایت بسیار گویا و کاربردی می باشد.

Mostafa
مهمان

با سلام
توی یک کوئری چطور میتونیم Row تعریف کنیم

wpDiscuz